viernes, 24 de septiembre de 2010

CRITIQUEN QUE LES OBRES DE LA TERRETA S'OBLIDEN DELS NENS I NENES I DELS HABITANTS D'AULÀS, TOROGÓ O ELS MASOS DE TAMÚRCIA,

Pocs dies desprès de la històrica consulta popular del 25 d'abril on els votants van decidir quasi per unanimitat la segregació de la Terreta de l'Ajuntament de Tremp, es va anunciar que s'arreglaria de nou la carretera de la Terreta, que es troba en molt males condicions d'asfaltat o sense ell,depenen dels trams. Posteriorment es va saber que es faria la gran part de la Terreta, però no tota, en concret es milloria l'anella que conecta la N-230 (Pont de la Terreta-La Torre Tamúrcia-Espluga de Serra-El Castellet-Sapeira-El Pont de Orrit-N-230, amb dos aparcaments a la Torre de Tamúrcia i a Orrit, però no es millorarien l'accés a Els Masos de Tamúrcia, Aulàs i Torogó. Al juny, el Departament d'Agricultura va licitar per a 2010 els primers 7 Kms entre El Pont de la Terreta i la Torre de Tamúrcia, una obra valorada en 1. 125.000 euros que s'havia de realitzar entre juliol i desembre de 2010. L'Associació Cultural de la Terreta i la Terreta Decideix critiquen que en tot el projecte no es contemplin la millora i l'accés a nuclis habitats com Els Masos de Tamúrcia, Aulàs i Torogó, i es prioritzi abans el tram fins La Torre de Tamúrcia i no es preocupin pels 16 nens i nenes d'Aulàs que cada dia han d'anar en transport públic escolar fins a Espluga de Serra i Areny de Noguera per a agafar l'autobús cap a El Pont de Suert o pels habitants de nuclis com Aulàs, Torogó o Els Masos de Tamúrcia, que cada any han de gastar fins a 6 rodes de cotxe, com a conseqüència del mal estat de les vies. A més a més,denunciem públicament que l'obra que s'està realitzant no finalitza a la Torre de Tamúrcia, ho fa més enllà del nucli de població,finalitzant en uns corrals, afavorint abans als veïns i veïnes de la Torre de Tamúrcia que als nens i nenes de la Terreta i la seva educació.
A més a més, per a millorar la circulació viària a la Terreta s'ha arreglat una antiga pista que va de la Torre de Tamúrcia fins al Molí de Barreda, fet que ens alegrem que s'hagi fet, especialment pel que fa als camions i altres vehicles que hi circulen; però també es podria fer el mateix amb les pistes als Masos de Tamúrcia, Aulàs i Torogó, que són tot nuclis habitats.
La Terreta Decideix i l'Associació Cultural de la Terreta mostren el seu malestar per aquestes obres i la manca de diàleg de les administracions.

No hay comentarios:

Publicar un comentario